donderdag 1 juli 2010

Dag 17, 1/7, Centralia->Castle Rock

Ach, wat is het lekker wakkerworden in Ferryman`s Motel, ook al omdat het buiten nat is, maar het klaart alweer wat op!
Ik laat het oude kampeergasstelletje hier achter. Scheelt weer een kilo en waarschijnlijk gebruiken we het nooit meer want de bijbehorende gastankjes zijn slecht verkrijgbaar, hier al helemaal niet.
Thea had wat last van een verrekt spiertje na alle inspanningen van gisteren, maar mede dankzij de overvloedige middelen in haar fietsapotheek, en stevige nachtrust, is het al weer.
Zelf voel ik nog steeds wat pijn in mijn rechterspierbal omdat ik me gisteren nogal inspande bij het versnellen om die rothond te ontlopen. Maar ach, als het erger niet is... [Later bijkt dat hier sprake is van bicepspeesruptuur, ofwel een van de twee is afgescheurd]

We rijden over de tenen van Mt St Helen, een vulkaan die in 1980 nog uitbarstte. Gevolg is allerhande onverwachte glooïngen waar ons kaartmateriaal niet over rept. Soms maar goed ook, we genieten een afdalinkje van 16%, goed voor 60 km/h!

De lunchplek in Toledo is uniek, bijna Europees, met zitjes en al. Nog niet eerder meegemaakt hier, net als de langzaam toenemende regen die ons overgens niet echt deert.

We schieten nog een prent van de idillische inpassing van oud roest in het weiland. Valt echt op dat ze van oude auto`s en werktuigen maar geen afscheid kunnen nemen.
In Castel Rock is het motel blij met onze klandizie en als dit berichtje goed overkomt, is de wifi-verbinding ook hier puik voor elkaar...

1 opmerking:

  1. Hoi T&T, honden en dan nog grote ook. Hmm... niet fijn, en zeker niet als fietser. Ik zou daar ook de riebels van hebben. Ben wel blij dat er niks gebeurd is. Jullie engelen hebben weer overuren gedraaid!

    Jean en ik zijn vanochtend ook een enge hond tegengekomen in het bos bij mijn ouders. Het beest (een Staffordshire = enge vechthond) gromde aan één stuk door met de blik strak op mijn kuiten (althans dat meende ik te zien). En nee, hij doet niks, probeerde het baasje nog...

    Nou, geniet en pas op met de beesten onderweg,

    doegies,
    Marleen

    ps hier is het boven de 27 en soms boven de 30 graden. Zomertje!!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.