donderdag 29 juli 2010

Dag 45, 29/7, Cayucos->Grover Beache (Pismo Beach State Park)

He, best lekker zo`n motelnachtje! We worden echter wat al te zorgeloos: gisteren is de verloopstekker zoekgeraakt, dus nu niet meer scheren, geen camerabatterijen laden en Droepie krijgt uitsluitend door het fietsen wat te eten. Nu heeft dat ding een luizenleven want ook vannacht was de beloofde wifi-verbinding niet te realiseren, ¨too many miles¨ (omdat u te ver weg woont), ook hier snappen ze er dus weinig van maar toch lijkt me aan mijn apparaatje iets niet in orde.
In Pismo Bay drinken we koffie in een winkel van vanalles waar ook veel werkvolk komt. Het wordt een hardverwarmende toestand. Een stucadoor leert me wat slang: ¨homy¨ , een maatje dat bij je thuis woont. Toen ik vertelde waarom ik er zo ongeschoren bijloop, stelt ie voor Radio Shack - vlakbij - te bezoeken, die hebben vast wel zo`n adapter. Weet je wat, ik rij je er wel even heen. Aldus geschiedde en wordt mijn positieve beeld van de lieden hier bevestigd Bovendien kan ik me weer scheren etc.
Even later komen we de lopende reisgenoot van Monterey tegen, toeval of niet, erg gezellig.
We bezoeken de bibliotheek in de hoop daar een bruikbare wifi-verbinding te verkrijgen, helaas. Een IT-winkeltje biedt wel toegang maar pas nadat ik alle foto`s heb verwijderd lukt de verzending van de laatste 5 dagen van de blog. Lering: toch maar eens zo`n mininotebook meenemen of een betere telefoon aanschaffen...
In San Luis Obispo de Mission bezocht. De "Russische" klokken zijn gegoten in Aarle-Rixel, wij trots!
We zetten na 59 km de tent op in Grover Beach - een soort Valkenburg-aan-zee - in het eerste State Park, geen hiker-biker-plaats beschikbaar maar nog net wel een volwaardige camper-plek met de daarbij behoren prijs. Er zijn hier meedere campings met kampeervehikels in klassen, net als bij woningbouw. Sterker nog, menigeen schijnt hier huis er haard te hebben verkocht om over te gaan tot duurzaam kamperen. Ook een keuze.
We eten vis&chips bij een Nederlander die hier zo`n 20 jaar geleden kwam, net als veel veeboeren die nu graag de kust opzoeken om de warmte te ontlopen. Hier is het inderdaad lekker fris, ¨zeg maar koud¨ roept Thea...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.