woensdag 21 juli 2010

Dag 37, 21/7, Olema Campground->San Francisco

Wat een mooie overgang, van de landelijk gelegen campground met toch wel frisse zeewind van lieverlee naar het lekker warme binnenland. Een voormalig spoortracee is nu een heerlijk fietspad door het Samuel P. Taylor State Park; wat een prachtig hergebruik. In de koffiekroeg hangen de foto`s, inclusief trein voor de deur. We rollen de Bay Area binnen, ofwel: de bebouwing neemt toe maar ook nu meer kleuren en bloemen en niet te vergeten de koele wind. Dus kunnen de jacks weer aan. Bij de lunchplek te Corte Madera was ik eens lekker mijn handen, het lukt niet goed. Door het relatief geringe kunstlicht zie ik de bruine bovenkant van mijn handen aan voor vuil en, gelukkig, blijft het zitten :-)
Meer en meer recreatie-fietsters, meest in strakke pakjes, strelen het oog. Een agent berispt me omdat ik stoptekens negeer, tja dat krijg je als er op iedere 100 m wel een stopbord staat...
In de middag rollen we de Golden Gate brug over, inmiddels gehuld in lange broek en fleecejack met een straffe tegenwind. We maken de onvermijdelijke foto ten bewijze.
De zoektocht door de stad naar ons hostel verloopt dankzij Garmin in mijn onverbeterlijke Droepie perfect, nou nee eigenlijk niet. Hoe ik het ook wend, we moeten persee over de hoogste bult. Voor Thea wel wat teveel van het goede - ze raakt een geparkeerde auto die prompt met een alarmgeluidje reageert - maar de warme douche na deze dag met 65 km maakt alles goed.
In het hostel hebben ze ook wasmachines. Dat moet dus ook nodig geprobeerd worden want na een maand stinkt, ondanks onze handwaspogingen, alles zo geweldig dat we de laatste dagen geen musquito`s meer hebben gezien.

1 opmerking:

  1. Nou, da's ook een manier om het gebruik van Deet een beetje binnen de perken te houden. 't Is ook wel economisch want het scheelt natuurlijk vele dollars aan waspoeder en je hoeft in de kroeg ook geen rondjes te geven omdat er niemand bij je in de buurt wil zitten... ;-))

    Even serieus: wat stoer dat jullie SF gehaald hebben! En dat zonder noemenswaardige materiaalpech of tegenslag van andere aard. Bravo!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.